Piagam Pelanggan

Kami Berjanji Akan :

  • Memproses Pendaftaran Ahli Dalam masa 3 Minit Dengan Syarat Maklumat Lengkap Dipenuhi
  • Memproses Pinjaman Dan Pemulangan Buku Diuruskan Dalam Masa 3 Minit
  • Memberi Maklumat Dalam Masa 3 Minit Untuk Perkhidmatan Rujukan Berarah (Directional) Dan 15 – 30 Minit Bagi Perkhidmatan Rujukan Bermaklumat (Informational)
  • Menyediakan Prasarana Yang Selesa Dan Kondusif
  • Memberi Layanan Yang Mesra Dan Professional Kepada Semua Pelanggan

 

Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Sehingga Jun 2023

 

BILJANJI

MENEPATI MASA

MELEBIHI MASA

BILANGAN ADUAN DITERIMA

BILANGAN ADUAN DIJAWAB DAN DISELESAIKAN 

TUNGGAKAN

1

Memproses kad ahli dalam masa tiga (3) Minit

100 %

Tiada Tiada Tiada Tiada

2

Memproses pinjaman dan pemulangan buku dalam masa tiga (3) minit

100 %

Tiada Tiada Tiada Tiada

3

Memberi perkhidmatan rujukan berarah (directional) dalam masa tiga (3) minit dan rujukan maklumat (informational) dalam masa 15-30 minit

100 %

Tiada Tiada Tiada Tiada

4

Menyediakan prasarana yang selesa dan kondusif

-
-
-
-
-

5

Memberikan layanan yang mesra dan profesional kepada semua pelanggan

-
-
-
-
-

 

 

  Gov Malaysia Kerajaan Terengganu msc Mampu arkib negara dewanbahasa Perpustakaan Negara Malaysia Perbadanan Perpustakaan Awam Perlis Perbadanan Perpustakaan Awam Kedah Perbadanan Perpustakaan Awam Pulau Pinang Perbadanan Perpustakaan Awam Perak Perbadanan Perpustakaan Awam Kuala Lumpur Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Sembilan Perbadanan Perpustakaan Awam Melaka Perbadanan Perpustakaan Awam Johor Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang Perbadanan Perpustakaan Awam Kelantan Perbadanan Perpustakaan Awam Sarawak Perpustakaan Negeri Sabah logo-ifla  
KETUA PEGAWAI MAKLUMAT (CIO)